Geldstorting op rekening klanten Eneco door ICT-fout

Foto: iStock
Gepubliceerd op 21/10/2024 om 10:33
Laatst bewerkt op 21/10/2024 om 14:18

Diverse klanten van Eneco hebben onlangs van de energieleverancier onterecht een bedrag tot enkele honderden euro's ontvangen. Volgens het bedrijf ging het om een ICT-fout.

Het ging om ongeveer 22.000 klanten die aangesloten zijn op het warmtenet. Zij zijn inmiddels door Eneco schriftelijk op de hoogte gesteld van de fout. Omdat de meeste klanten via een automatische incasso betalen, kon het bedrijf na enkele dagen het bedrag weer zelf terugboeken. De overige klanten zijn inmiddels verzocht om het bedrag zelf terug te storten.

Voor mensen met een betalingsregeling had de spontane uitbetaling de grootste gevolgen. Deze zijn inmiddels hersteld.

Meld u aan en doe mee in het ZO-NWS Parkstad Opiniepanel!
Via het opiniepanel kunt u uw mening geven over allerlei actuele en relevante onderwerpen. ZO-NWS gebruikt uw meningen en adviezen voor journalistieke uitingen. Ook kunnen de uitkomsten van het panel gebruikt worden in onze radio- en televisie-uitzendingen. Iedereen die in de regio Parkstad Limburg woont en 18 jaar of ouder is, kan zich hier aanmelden.

-----

Heb jij een nieuwstip voor onze redactie of een opmerking?
Stuur ons een e-mail, vul het contactformulier in, of stuur een bericht naar onze Whatsapp: ‭06-11 31 96 64‬.

Reclame

Advertenties