Waardering voor openbaar vervoer

Anonymous (not verified)
Gepubliceerd op 22/03/2016 om 15:34
Laatst bewerkt op 24/12/2020 om 21:54

Het openbaar vervoer in Zuid-Limburg wordt dit jaar iets hoger gewaardeerd dan vorig jaar. Dat blijkt uit de OV Klantenbarometer 2015. Het openbaar vervoer kreeg afgelopen jaar een 7,6. In 2014 was dit een 7,5.

Ook het veiligheidsgevoel in trein, bus en op stations en bij haltes wordt in Limburg hoog beoordeeld. De informatievoorziening bij vertraging zit ook in de lift en wordt dit jaar voor het eerst met een voldoende gewaardeerd.

Tenslotte valt op dat de reizigers de OV-chipkaart op prijs stellen. Het gebruiksgemak van de OV chipkaart krijgt van reizigers in Limburg gemiddeld een 8. Dat geldt ook voor het gemak waarmee een vervoersbewijs kan worden gekocht en een ov-chipkaart kan worden opgeladen.

De OV Klantenbarometer is een onderzoek naar de klanttevredenheid in het regionale openbaar vervoer, dat in 2015 voor het vijftiende achtereenvolgende jaar is gehouden.

 

Meld u aan en doe mee in het ZO-NWS Parkstad Opiniepanel!
Via het opiniepanel kunt u uw mening geven over allerlei actuele en relevante onderwerpen. ZO-NWS gebruikt uw meningen en adviezen voor journalistieke uitingen. Ook kunnen de uitkomsten van het panel gebruikt worden in onze radio- en televisie-uitzendingen. Iedereen die in de regio Parkstad Limburg woont en 18 jaar of ouder is, kan zich hier aanmelden.

-----

Heb jij een nieuwstip voor onze redactie of een opmerking?
Stuur ons een e-mail, vul het contactformulier in, of stuur een bericht naar onze Whatsapp: ‭06-11 31 96 64‬.

Reclame

Advertenties