Veel gemeenten nog steeds traag met email

Anonymous (not verified)
Gepubliceerd op 17/09/2018 om 09:37
Laatst bewerkt op 24/12/2020 om 21:37

De bereikbaarheid van gemeenten via e-mail laat nog steeds de wensen over. Volgens een onderzoek van Wij Verdienen Beter beantwoorden 143 gemeenten niet binnen de daarvoor gestelde tijd.

Tijdens het onderzoek kregen alle 380 Nederlandse gemeenten een vraag gesteld. Dat gebeurde per email of via een webformulier. Bij 74 gemeenten werd de vraag na een maand nog eens gestuurd. Uiteindelijk waren er zelfs 24 gemeenten die vier maanden later nog steeds niet gereageerd hadden. De gemeente Schinnen is één van de gemeenten die niet reageerde. In de Parkstad gemeenten Onderbanken, Heerlen en Kerkrade had men meer dan een maand nodig om de email te beantwoorden.

Bij 108 gemeenten werden vragen binnen twee dagen beantwoord. Uit het onderzoek bleek ook dat gemeenten steeds meer in zien dat webformulieren vaak een barrière vormen voor burgers. Via formulieren zijn zij vaak gedwongen om informatie mee te sturen die gevoelig zijn zoals het verplicht meesturen van Burger Service Nummer.


 

Meld u aan en doe mee in het ZO-NWS Parkstad Opiniepanel!
Via het opiniepanel kunt u uw mening geven over allerlei actuele en relevante onderwerpen. ZO-NWS gebruikt uw meningen en adviezen voor journalistieke uitingen. Ook kunnen de uitkomsten van het panel gebruikt worden in onze radio- en televisie-uitzendingen. Iedereen die in de regio Parkstad Limburg woont en 18 jaar of ouder is, kan zich hier aanmelden.

-----

Heb jij een nieuwstip voor onze redactie of een opmerking?
Stuur ons een e-mail, vul het contactformulier in, of stuur een bericht naar onze Whatsapp: ‭06-11 31 96 64‬.

Reclame

Advertenties