Teksten overlezen niet zo effectief

Anonymous (not verified)
Gepubliceerd op 29/08/2016 om 13:28
Laatst bewerkt op 24/12/2020 om 21:51

Teksten vaak overlezen bij het studeren is minder effectief dan gedacht. Dat beweert  promovenda Pauline Reijners in haar proefschrift aan de Open Universiteit in Heerlen.

Uit haar onderzoek blijkt er een betere methode is om de te leren informatie op te slaan. Reijners heeft een soort basisvragen gemaakt die tijdens en na het lezen van een tekst moeten worden beantwoord.

Uit haar onderzoek bleek dat de stof dan beter bleef hangen. Vrijdag moet ze haar proefschrift verdedigen.

 

Meld u aan en doe mee in het ZO-NWS Parkstad Opiniepanel!
Via het opiniepanel kunt u uw mening geven over allerlei actuele en relevante onderwerpen. ZO-NWS gebruikt uw meningen en adviezen voor journalistieke uitingen. Ook kunnen de uitkomsten van het panel gebruikt worden in onze radio- en televisie-uitzendingen. Iedereen die in de regio Parkstad Limburg woont en 18 jaar of ouder is, kan zich hier aanmelden.

-----

Heb jij een nieuwstip voor onze redactie of een opmerking?
Stuur ons een e-mail, vul het contactformulier in, of stuur een bericht naar onze Whatsapp: ‭06-11 31 96 64‬.

Reclame

Advertenties