Schuldhulpverlening in Brunssum is laagdrempelig

Anonymous (not verified)
Gepubliceerd op 11/10/2018 om 11:29
Laatst bewerkt op 24/12/2020 om 21:36

De schuldhulpverlening in Brunssum is voor burgers goed toegankelijk. Dat blijkt uit een onderzoek van de Nationale Ombudsman.

Op 12 van de 14 onderzochte onderdelen kreeg de gemeente een goed oordeel. Daarmee kunnen de burgers van Brunssum volgens de Ombudsman op een laagdrempelige manier gebruikmaken van deze dienst van de gemeente. Mensen die een hulpaanvraag doen worden volgens het onderzoek snel en zonder voorafgaande procedures te woord gestaan en dat hoeft niet perse op het gemeentehuis te zijn.

Eén aandachtspuntje had de ombudsman wel. De gemeente hanteert zogenaamde weigeringsgronden voor het afwijzen van hulpverlening. Deze zouden versoepeld of geschrapt kunnen worden.

Wethouder Servie L'Espoir zegt zeer tevreden te zijn met de uitkomst van het onderzoek.

 

Meld u aan en doe mee in het ZO-NWS Parkstad Opiniepanel!
Via het opiniepanel kunt u uw mening geven over allerlei actuele en relevante onderwerpen. ZO-NWS gebruikt uw meningen en adviezen voor journalistieke uitingen. Ook kunnen de uitkomsten van het panel gebruikt worden in onze radio- en televisie-uitzendingen. Iedereen die in de regio Parkstad Limburg woont en 18 jaar of ouder is, kan zich hier aanmelden.

-----

Heb jij een nieuwstip voor onze redactie of een opmerking?
Stuur ons een e-mail, vul het contactformulier in, of stuur een bericht naar onze Whatsapp: ‭06-11 31 96 64‬.

Reclame

Advertenties