Ruim 80 procent tevreden over WMO in Brunssum

Anonymous (not verified)
Gepubliceerd op 19/10/2017 om 17:03
Laatst bewerkt op 24/12/2020 om 21:43

Ruim 80 procent van de Brunssumse WMO-cliënten is tevreden over de ondersteuning die zij krijgen. Dat blijkt uit het klantentevredenheidsonderzoek dat de gemeente heeft laten uitvoeren.

Sinds 2015 zijn de gemeenten zelf verantwoordelijk voor de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).

In Brunssum krijgen de mensen die een beroep doen op de WMO een keukentafelgesprek. Hier wordt gekeken welke hulp de aanvrager nodig heeft. In de meeste gevallen gaat het om vervoer, problemen in de huishouding, persoonlijke verzorging of eenzaamheid. Vervolgens wordt gekeken welke mogelijk heden er zijn. In de meeste gevallen zijn de klanten tevreden. In enkele gevallen zijn nog kleine aanpassingen nodig. 

De resultaten van het tevredenheidsonderzoek zijn nagenoeg gelijk aan die van 2016. Bij de kwaliteit van de ondersteuning is een stijging te zien van 79 naar 84 procent. Bij de effecten was echter een daling van 3 procent te zien tot 81 procent.

 

Meld u aan en doe mee in het ZO-NWS Parkstad Opiniepanel!
Via het opiniepanel kunt u uw mening geven over allerlei actuele en relevante onderwerpen. ZO-NWS gebruikt uw meningen en adviezen voor journalistieke uitingen. Ook kunnen de uitkomsten van het panel gebruikt worden in onze radio- en televisie-uitzendingen. Iedereen die in de regio Parkstad Limburg woont en 18 jaar of ouder is, kan zich hier aanmelden.

-----

Heb jij een nieuwstip voor onze redactie of een opmerking?
Stuur ons een e-mail, vul het contactformulier in, of stuur een bericht naar onze Whatsapp: ‭06-11 31 96 64‬.

Reclame

Advertenties