Peters: Jurgen Streppel blijft technische dubbelfunctie houden
Jordens Peters is inmiddels dik een half jaar de grote baas op de werkvloer bij Roda JC. ZO-NWS sprak uitgebreid met de algemeen directeur over de nabije toekomst van de Kerkraadse club.
Peters kwam naar Kerkrade nadat trainer Jurgen Streppel zijn naam in het Parkstad Limburg had laten vallen. Nu, maanden later, werkt het tweetal goed met elkaar samen. "De technische dubbelfunctie van Streppel blijft, hij kan dat als geen ander. Hij heeft de ervaring, dus dat gaat niet veranderen."
Vakantie zit er voorlopig nog niet in voor de gewezen Brabander op de directeursstoel. Alleen een uitstapje met zijn gezin in verband met zijn jarige zoontje onlangs naar een pretpark kan de overvolle agenda nog aan. “Het is druk, zeker nu na het seizoen. Tijdens het seizoen is het normaliter rustiger”, vertelt Peters.
De clubbaas in het Parkstad Limburg Stadion maakt overuren. “Ik ben bezig met verlenging van sponsorcontracten en op technisch vlak gebeurt dat in deze tijd natuurlijk ook. Dat kost veel tijd allemaal.” Extern is de club nog altijd op zoek naar een commissaris voetbalzaken, die de club – na het vertrek van René Trost in juni vorig jaar – nog steeds niet heeft.
De Roda-directeur wil niet ingaan op vragen wat de stand van zaken is voor wat betreft de gesprekken met de vermogende groep ondernemers Phoenix, die de club financieel ondersteunen, over de financiële toekomst. Eerder kondigde Peters wél al aan dat “het contact goed is”.
“Dit is één van die dingen waar ik niks over ga en kán zeggen. Daarvoor komt later het juiste moment, net zoals over een aantal andere ontwikkelingen”, vervolgt de dertiger, die ook niet wil ingaan op de vraag of het aantal sponsors bij Roda – na een onrustige periode binnen de Kerkraadse club en het behalen van de play-offs afgelopen seizoen – inmiddels aan het toenemen is.
“Wat ik wél kan zeggen is dat ik merk dat het qua imago beter gaat. Er wordt weer over Roda gesproken en we hebben meer mensen in het stadion gehad. De vrijdag is voor steeds meer mensen weer een dag waarop ze naar een wedstrijd van ons komen kijken in plaats van dat ze naar een verjaardag gaan.”
“Natuurlijk moet zich dat meer gaan vertalen in inkomsten, want daar gaat het natuurlijk om”, legt Peters verder uit. “Maar dat komt voort uit het feit dat sponsors én andere toeschouwers weer meer met Roda bezig zijn. Als we dat nóg meer bereiken het komend seizoen, dan kan dat alleen maar beter gaan.”
Het streven om te promoveren naar de Eredivisie blijft een belangrijke prioriteit voor Roda. Kiest de club voor hetzelfde spelersbudget komend seizoen of is er sprake van een daling/stijging? En neemt Roda een voorbeeld aan FC Emmen en FC Volendam die veel geld in de selectie pompten en hierdoor ook daadwerkelijk promotie naar de Eredivisie wisten af te dwingen?
Peters houdt de kaarten tegen de borst: “Ik vind het opvallend dat ik hier vaker vragen over krijg, want bij bijvoorbeeld mijn oude club Willem II werd over een spelersbudget nooit iets gezegd. Ik doe dat dus ook niet. En voor wat betreft Emmen en Volendam die promoveerden na een forse financiële injectie: er zijn ook clubs die dat op die manier niet gelukt is.”
Meld u aan en doe mee in het ZO-NWS Parkstad Opiniepanel!
Via het opiniepanel kunt u uw mening geven over allerlei actuele en relevante onderwerpen. ZO-NWS gebruikt uw meningen en adviezen voor journalistieke uitingen. Ook kunnen de uitkomsten van het panel gebruikt worden in onze radio- en televisie-uitzendingen. Iedereen die in de regio Parkstad Limburg woont en 18 jaar of ouder is, kan zich hier aanmelden.
-----
Heb jij een nieuwstip voor onze redactie of een opmerking?
Stuur ons een e-mail, vul het contactformulier in, of stuur een bericht naar onze Whatsapp: 06-11 31 96 64.