Extra maatregelen overlast spoorverdubbeling

Anonymous (not verified)
Gepubliceerd op 13/03/2020 om 10:18
Laatst bewerkt op 24/12/2020 om 21:27

Geluidschermen en extra raildempers zijn noodzakelijk om de overlast door spoorverbreding tussen Heerlen en Landgraaf tegen te gaan. Dat is de conclusie van een commissie als gevolg van een milieueffectrapport.

Dat rapport heeft de provincie nodig om in te stemmen met het inpassingsplan van het programma EurekaRail. Het project moet de spoorverbinding tussen Nederland, België en Duitsland verbeteren. Daarvoor is onder andere een spoorverbreding tussen Landgraaf en Heerlen noodzakelijk.

Omdat in het eerste rapport de informatie ontbrak om trillingen en geluid dicht langs het spoor te beperken keek een commissie nogmaals naar het rapport.

Geluidsschermen hebben wel een negatief effect op het landschap, maar zijn wel nodig om de geluidsoverlast te beperken. Meer raildempers en ondergrondse constructies moeten de trillingen tegen gaan, is de conclusie van de onderzoekers.

 

weerfoto maart

Meld u aan en doe mee in het ZO-NWS Parkstad Opiniepanel!
Via het opiniepanel kunt u uw mening geven over allerlei actuele en relevante onderwerpen. ZO-NWS gebruikt uw meningen en adviezen voor journalistieke uitingen. Ook kunnen de uitkomsten van het panel gebruikt worden in onze radio- en televisie-uitzendingen. Iedereen die in de regio Parkstad Limburg woont en 18 jaar of ouder is, kan zich hier aanmelden.

-----

Heb jij een nieuwstip voor onze redactie of een opmerking?
Stuur ons een e-mail, vul het contactformulier in, of stuur een bericht naar onze Whatsapp: ‭06-11 31 96 64‬.

Reclame

Advertenties