E-mailgedrag gemeenten vaak slecht

Anonymous (not verified)
Gepubliceerd op 4/11/2015 om 14:28
Laatst bewerkt op 24/12/2020 om 21:56

Veertig procent van de Nederlandse gemeenten voldoet niet aan de e-mailgedragslijn die voor overheden is vastgesteld. Vragen worden over het algemeen te laat beantwoord.

Maar het kan nog slechter met het e-mailgedrag van de gemeenten. Maar liefst 31 gemeenten reageerden helemaal niet op een mail. Dat blijkt uit het onderzoek Bereikbaarheid Gemeenten.

Uit het onderzoek blijkt dat steeds meer gemeenten er voor kiezen om uitsluitend bereikbaar te zijn via webformulieren. Dit heeft voor burgers vaak het nadeel dat zij eerst hun hele persoonsgegevens moeten invullen of dit nu noodzakelijk is voor de vraag of niet. Bij diverse gemeenten is het zelfs verplicht om een Burger Service Nummer in te vullen.

Op de vraag of de gemeente de verordening Jeugdhulp kan toesturen bleeft het bij 31 gemeenten zelfs helemaal stil. Van de 393 gemeenten in Nederland reageerden 155 gemeenten wel binnen twee dagen op de vraag de verordening Jeugdhulp toe te sturen en voldoen daarmee aan de gedragslijn.

 

Meld u aan en doe mee in het ZO-NWS Parkstad Opiniepanel!
Via het opiniepanel kunt u uw mening geven over allerlei actuele en relevante onderwerpen. ZO-NWS gebruikt uw meningen en adviezen voor journalistieke uitingen. Ook kunnen de uitkomsten van het panel gebruikt worden in onze radio- en televisie-uitzendingen. Iedereen die in de regio Parkstad Limburg woont en 18 jaar of ouder is, kan zich hier aanmelden.

-----

Heb jij een nieuwstip voor onze redactie of een opmerking?
Stuur ons een e-mail, vul het contactformulier in, of stuur een bericht naar onze Whatsapp: ‭06-11 31 96 64‬.

Reclame

Advertenties