Intensieve samenwerking Fortuna met fancast van start
Fortuna Sittard gaat intensief samenwerken met diverse supportersinitiatieven, met als doel de sfans beter te bedienen. Dat laat de Sittardse eredivisionist weten.
"Mede door de coronapandemie is duidelijk geworden dat er vanuit de achterban behoefte is aan meer communicatie vanuit en rondom de club. Door het opzetten van deze driehoek willen alle betrokken partijen de fans meer en op een laagdrempelige manier een breder scala aan communicatieplatformen aanbieden", leggen de Sittardenaren uit.
Jurjen van Geel, binnen Fortuna Sittard verantwoordelijk voor de communicatie en media, licht toe: “In de afgelopen maanden is duidelijk geworden dat er vanuit onze achterban behoefte is aan meer communicatie. We kunnen niet altijd het achterste van onze tong laten zien en soms maken we daardoor iets minder populaire afwegingen. Dat wil echter niet zeggen dat er geen ruimte is voor meer communicatie vanuit ons."
"Door de samenwerking met FSC TV en nieuwkomer Fortuna Fancast te intensiveren kunnen we onze supporters straks sneller, makkelijker en laagdrempeliger van informatie voorzien. Dit is een win-win situatie voor alle betrokken partijen", vervolgt Van Geel. Het toevoegen van een podcast aan de communicatiemiddelen was een van de wensen met oog op het nieuwe seizoen. Door de toenemende populariteit rondom podcasts én de bereikbaarheid, ziet Fortuna Sittard het als ideale tool om fans te bereiken.