Hardleerse bestuurder opnieuw betrapt zonder geldig rijbewijs

Foto: iStock
Gepubliceerd op 27/06/2026 om 14:19
Laatst bewerkt op 27/06/2026 om 14:27

In Heerlen is een automobilist voor de zevende keer betrapt op het rijden zonder rijbewijs. Dat was eerder ongeldig verklaard, meldt de verkeerspolitie, die spreekt van iemand waarmee inmiddels een vaste 'klantrelatie’ bestaat.

Tijdens een verkeerscontrole bleek vrijdag bovendien dat de Skoda waarin de man reed niet was verzekerd. Tegen de bestuurder is opnieuw proces-verbaal opgemaakt. Volgens de politie was eerder al een voertuig van de man in beslag genomen vanwege soortgelijke overtredingen. Ook dit keer is de auto in beslag genomen.

De zaak wordt nu voorgelegd aan de rechter. De politie hoopt dat dat wel effect gaat hebben.

Reclame

Meld u aan en doe mee in het ZO-NWS Parkstad Opiniepanel!
Via het opiniepanel kunt u uw mening geven over allerlei actuele en relevante onderwerpen. ZO-NWS gebruikt uw meningen en adviezen voor journalistieke uitingen. Ook kunnen de uitkomsten van het panel gebruikt worden in onze radio- en televisie-uitzendingen. Iedereen die in de regio Parkstad Limburg woont en 18 jaar of ouder is, kan zich hier aanmelden.

-----

Heb jij een nieuwstip voor onze redactie of een opmerking?
Stuur ons een e-mail of vul het contactformulier in.

Advertenties