Defect in wasmachine: bewoners gewekt door rookmelders

Foto © ZO-NWS | iStock
Gepubliceerd op 22/01/2023 om 13:42
Laatst bewerkt op 22/01/2023 om 13:52

Een technisch defect in een wasmachine is waarschijnlijk de oorzaak van rookontwikkeling zondagochtend vroeg in Schinveld. Dat was omstreeks 6.30 uur in een woning aan de Kampstraat.

De bewoners werden gewekt door de rookmelders die afgingen vanwege de rook die uit de wasmachine kwam. Omdat ze er snel bij waren en de stroom afschakelden werd waarschijnlijk erger voorkomen.

Na een inspectie door de brandweer bleek er van brand geen sprake. Daarop konden de opgeroepen blusvoertuigen van de kazernes Schinveld en Brunssum terug.

Heb jij een nieuwstip voor onze redactie of een opmerking?
Stuur ons een e-mail, vul het contactformulier in, of stuur een bericht naar onze Whatsapp: ‭06-11 31 96 64‬.

Reclame

Advertenties