Brunssum: strategie ontwikkeld om imago op te poetsen
Om het imago van Brunssum te verbeteren heeft de gemeente enige tijd geleden besloten om met citybranding een positief beeld van de gemeente neer te zetten. Nu is er een strategie ontwikkeld om bepaalde doelgroepen aan te trekken en de dynamiek van Brunssum te verbeteren.
Het is vooral belangrijk om 25 tot 45 jarigen aan de gemeente te binden. Bij citybranding is het vooral de bedoeling dat inwoners van de gemeente zelf hun woonplaats positief verkopen. Uit onderzoek is gebleken dat inwoners wel trots zijn om in de gemeente te wonen maar komt dat nog niet echt tot uiting volgens dagblad De Limburger. Tijdens werksessies met burgers, ondernemers en enkele ambtenaren werd gekeken naar de mogelijkheden om dit te veranderen.
Het imago van Brunssum heeft het de laatste jaren zwaar te verduren gehad. Naast de krimp die de hele regio trof, zorgde de politieke onrust ervoor dat de gemeente landelijk negatief in het nieuws kwam. Brunssum heeft volgens het college veel meer te bieden. Buiten het feit dat nu veel stil ligt vanwege het coronavirus worden er doorgaans diverse activiteiten georganiseerd voor jong en oud. Ook is de gemeente naar eigen zeggen trots op het rijke verenigingsleven.
Meld u aan en doe mee in het ZO-NWS Parkstad Opiniepanel!
Via het opiniepanel kunt u uw mening geven over allerlei actuele en relevante onderwerpen. ZO-NWS gebruikt uw meningen en adviezen voor journalistieke uitingen. Ook kunnen de uitkomsten van het panel gebruikt worden in onze radio- en televisie-uitzendingen. Iedereen die in de regio Parkstad Limburg woont en 18 jaar of ouder is, kan zich hier aanmelden.
-----
Heb jij een nieuwstip voor onze redactie of een opmerking?
Stuur ons een e-mail, vul het contactformulier in, of stuur een bericht naar onze Whatsapp: 06-11 31 96 64.